57 proc. Polaków czuje się bezpiecznie w internecie
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku wynika ponadto, że większe poczucie bezpieczeństwa w internecie mają mężczyźni (62 proc.) niż kobiety (52 proc.). Bezpiecznie częściej czują się też czterdziestolatkowie (68 proc.), a rzadziej osoby w wieku 18-29 lat (43 proc.).
Za świadomych zagrożeń w sieci uznaje się ponad połowa respondentów, z czego 45 proc. uważa, że ich poziom edukacji jest raczej dobry, a 11 proc. - bardzo dobry. Co trzeci badany (33 proc.) określa swoją wiedzę o niebezpieczeństwach w internecie jako przeciętną, a 8 proc. jako niską. Tu także bardziej pewni siebie są mężczyźni - 62 proc. wobec 53 proc. kobiet, które z kolei częściej określały swoje zasoby wiedzy jako przeciętne - 40 proc. wobec 26 proc. u mężczyzn.
„Coraz więcej aspektów naszego życia zależy od internetu, dlatego każdy użytkownik powinien znać możliwe zagrożenia i umieć się przed nimi chronić. Pamiętajmy, że bezpieczeństwo zaczyna się od nas samych – od poszerzania wiedzy, budowania dobrych nawyków i reagowania na podejrzane sytuacje, np. poprzez zgłoszenie ich do CERT-u, policji czy prokuratury – ocenił cytowany w badaniu Marcin Szklarski z Santander Consumer Banku.
Badanie zrealizował Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 11-21 sierpnia 2025 r. na grupie 1000 dorosłych Polaków korzystających z internetu.
Santander Consumer Bank (SBC) jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander, która działa na polskim rynku od 2001 roku, choć sam bank rozpoczął działalność w 2006 r. Oferuje on m.in. kredyty gotówkowe i ratalne, lokaty, rachunki oszczędnościowe oraz karty kredytowe. Obecnie - jak informuje na swojej stronie internetowej - bank ma 8 mln klientów w swoich bazach, a cała Grupa Santander Consumer Bank zatrudnia blisko 1,6 tys. pracowników; ma też ponad 18 proc. udziału w rynku kredytów konsumenckich. (PAP)
jls/ malk/
Polska, Warszawa




