Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej Oleśnica - Kluczbork
Przebudowa dwóch odcinków linii o łącznej długości 22 km jest finansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Według szacunków PLK, po jej zakończeniu czas podróży pociągiem z Wrocławia do Kluczborka skróci się o około 10 minut.
W ramach zaplanowanych prac zostaną zmodernizowane tory, urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjna. Przewidziano także zabudowę nowych rozjazdów na stacji Bierutów i Wołczyn. Wybrane przejazdy drogowe zostaną wyposażone w nowoczesne systemy zabezpieczenia ruchu. Remont lub przebudowa obejmie 26 obiektów inżynieryjnych. Pracami objęte będą 3 mosty i 4 wiadukty, a także 19 przepustów.
Po zakończeniu prac pociągi pojadą o 40-80 km/h szybciej niż dotychczas – pasażerskie z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Tory będą dostosowane do przyjmowania cięższych składów przewożących towary.
Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się także do przetargu na kolejny odcinek linii 143. W planach jest przebudowa 3 km fragmentu linii, ważnego z punktu widzenia sprawnego kursowania pociągów w aglomeracji wrocławskiej do Oleśnicy i Trzebnicy, obejmującego stację Wrocław Psie Pole i szlak Wrocław Psie Pole – Wrocław Sołtysowice. Realizacja będzie możliwa dzięki dofinansowaniu z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS). (PAP)
masz/ mmu/
