Jest decyzja środowiskowa dla drogi S11 Ujście-Oborniki
Rzeczniczka prasowa poznańskiego oddziału GDDKiA Alina Cieślak w przesłanym komunikacie zaznaczyła, że do końca roku, w ramach prac przygotowawczych, muszą jeszcze zostać wykonane badania geologiczne oraz geofizyczne. Opracowana zostanie również dokumentacja geologiczno-inżynierska.
„Po zapewnieniu finansowania inwestycji ogłosimy przetarg na realizację w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidujemy na III kwartał 2026 r., co pozwoliłoby rozpocząć roboty w terenie w 2028 r.” - wskazała Cieślak.
RDOŚ wydał decyzję środowiskową dla drugiego wariantu przebiegu S11 pomiędzy Ujściem (pow. pilski), a Obornikami.
Według założeń, nowa trasa będzie się rozpoczynać po południowo-zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 11 w Nowej Wsi Ujskiej i będzie przedłużeniem projektowanej obwodnicy Ujścia. Droga ekspresowa pobiegnie na południe w kierunku Rogoźna po zachodniej stronie obecnej DK11, omijając tereny zabudowane. Na wysokości Dziewiczej Strugi trasa zbliży się do obecnej drogi krajowej i pobiegnie wzdłuż niej, włączając się do obwodnicy Obornik realizowanej w systemie Projektuj i buduj.
Na całym ponad 43-kilometrowym odcinku S11 mają powstać cztery węzły drogowe: Chodzież, Budzyń, Rogoźno oraz Wełna, na skrzyżowaniu z drogą powiatową relacji Parkowo – Wełna w sąsiedztwie obecnej DK11. W okolicy miejscowości Stróżewice ma powstać para Miejsc Obsługi Podróżnych ze stacjami paliw i obiektami gastronomicznymi.
GDDKiA chce rozpocząć procedurę wykupu gruntów pod budowę po wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Dyrekcja liczy, że otrzyma taką decyzję w 2028 r.(PAP)
szk/ malk/
